fredag 18 december 2009

San Francisco pt. II

Eftersom jag inte har intrenet hemma just nu är detta inlägg inte helt färskt, men det får bli så här tills vidare. Det här är ifrån 16/12:

Sen jag kom hit har jag använt mig av någon annans icke lösenordsskyddade internetanslutning. Den funkade så pass länge att jag började lita på den istället för att kolla upp hur jag skulle få en egen. Det var dumt. För nu sitter jag här utan internet, vilket knappast kan beskrivas som annat än värdelöst. Nu är jag helt beroende av WiFi på diverse caféer.

I helgen var Kristin och hennes syster Bonnie här. Vi shoppade en del och tog oss ned till Fishermans Wharf, när vi väl kom ned till bryggan där det går att se sjölejonen spöregnade det. I sidled. Men det var trevligt ändå, och sen åt vi på deras hotellrum, och gick till Castro för att hitta en bar, alla vi hittade var dock proppfulla, eller öde. Jag blev faktiskt litet förvånad över vilket litet område det rörde sig om. Hursomhelst, vi åkte tillbaka till området nära Union Square (=city) och hittade en diner där det gick att få en öl.

I söndags lagade vi mat hos mig. Allt som allt var det väldigt bra, och jag ser verkligen fram emot att Kristin kommer hit igen i mellandagarna.

Just nu har jag litet för mycket uppsatsångest för att hitta på så mycket spännande upptåg, men eftersom jag har inlämning på fredag, och sen ska prata med min handledare på måndag, så har jag ju helgen fri, så om vädret är bra ska jag göra någon rolig utflykt tänkte jag. Kanske till Golden Gate Park, eller Oakland. På något vis tänkte jag iaf fira min födelsedag, i efterhand. Så det så.



Inga kommentarer: